poniedziałek, 17 października 2011

Weekendowe tajskie smaki prosto z Biedronki

I znów będzie reklama. Cóż, Biedronka to najbliższy mi markeciak, więc jest częstym źródłem inspiracji. A dania są pomysłowe, smaczne, proste i tanie. Przy słowie tanie przypomina mi się pytanie-żart jeszcze z czasów szkolnych
„Dlaczego tanie wina są dobre?
- Tanie wina są dobre, bo są dobre i tanie”

A oto przepis i moje wykonanie:

Kurczak z orzechami nerkowca
Składniki:
2 piersi kuczka
4 łyżki oleju,
4 ząbki czosnku,
 Mała cebula,
3 łyżki słodko-pikantnego sosu chili TaoTao,
1 szklanka orzechów nerkowca
2 łyżki sosu sojowego,
0, 5 łyżeczki cukru,
4 łyżko wody

Wykonanie: 
Cebulę przekrawamy na 4 części, czosnek miażdżmy. Podsmażamy na oleju, po czym dodajemy orzechy, pokrojoną w kostkę mięso oraz sos chili. Gdy mięso zmieni kolor dodajemy sos sojowy, wodę i cukier. Dusimy przez 2-3 minuty. Danie podajemy z ryżem, udekorowane dymką.

Moje modyfikacje:
Nie miałam sosu słodko-pikantnego chili, więc obsypałam kurczaka sproszkowaną słodką i ostrą papryką. Nie dekorowałam dymką. Podałam oczywiście z kaszą jaglaną, a do tego była kiszona biała i czerwona kapusta.

Ziutkowi smakowało, a to najważniejsze:)

6 komentarzy:

  1. Muszę wreszcie popróbować kaszy jaglanej;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Biedronka Biedronką ale pomysł na danie fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam dzisiaj to danie dokładnie według przepisu z biedronki. Powiem Wam szczerze że nic szczególnego, liczyłam na coś innego i lepszego. Jeśli macie trochę kurczaka na zbyciu i w planach jakiś patelniany miszmasz dużo bardziej polecam zabawę ze zwykłym fixem knorra "kurczak po hawajsku" z ananasem. Coś egzotycznego, równie prostego i o niebo lepszego moim zdaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Serdecznie dziękuję już piękna wrzosowa broszka z portfelikiem w moim domu króluje.

    pozdrawiam
    wara44@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam to danie i mówię Wam prawdziwa rewelacja. Smakowało zarówno mojemu Misiowi jak i dzieciakom. Polecam!

    OdpowiedzUsuń