wtorek, 11 października 2011

Kurczak curry z Biedronki


Lubię przepisy z Biedronki, są proste, smaczne i tanie, bo jak wiadomo Biedronka to sklep dla biedaków (tu nie chcę nikogo obrazić, jedynie nawiązuję do pewnej wypowiedzi pewnego pana polityka). Przepis pochodzi z folderu reklamowego Biedronki „Złoty smok – smaki Azji”:

Skład:
1 torebka ryżu Basmati,
2 udka z kurczaka
1 cebula
1 puszka mleczka kokosowego
2 łyżeczki curry
Szczypta papryki, sól, pieprz, olej do smażenia.

Wykonanie:
Ryż gotujemy, kurczaka pozbawiamy kości i skóry, a mięso kroimy na kawałki. Nacieramy je solą, pieprzem, papryką oraz curry i odstawiamy. Cebulę kroimy w piórka i szklimy na łyżce oleju, po czym mieszamy z resztą curry. Dokładamy mięso, dokładnie mieszamy i smażymy kilka minut. Następnie wlewamy mleczko kokosowe, nieco wody i dusimy pod przykryciem na małym ogniu aż mięso będzie miękkie. Podajemy z ryżem.

Moje zmiany:
Zamiast ryżu kasza jaglana (bo raz: nie jadam ryżu, dwa: jest zdrowsza)
Zamiast udek z kurczaka były piersi
I duuużo więcej przyprawy curry, bo bardzo lubię jak jest dużo curry:)

To był mój pierwszy kontakt z mleczkiem kokosowym. Nie spodziewałam się takiego subtelnego i obłędnego smaku. Smakowało mi i prosto z puszki i w potrawie. Sos był jednolity i aksamitny dzięki temu składnikowi i smakował wybornie. Porcję dla 4 osób opędzlowaliśmy z Ziutkiem w jeden obiad. Co oznacza, że było bardo dobre i śmiało mogę polecić.

7 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie :) proste a na 100% smakowite. Buziaki i do jutra.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, ja tylko dziś o jednej kanapce, a tu takie smakowitości... dotarło do mnie, że jestem strasznie głodna..idę szperać w lodówce :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja przyznam się, że nigdy nie korzystałam z mleczka kokosowego, a teraz może spróbuję.

    Anka

    OdpowiedzUsuń
  4. Co niewiele kosztuje często dobrze smakuje .

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęciłaś mnie do wypróbowania tego przepisu, bo folder z biedronki też mam u siebie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy mozna uzyc cos zamiast mleczka kokosowego?

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamiast mleczka kokosowego można użyć śmietany lub jogurtu, ale to już będą inne niż azjatyckie klimaty

    OdpowiedzUsuń