poniedziałek, 16 maja 2011

Piekło…

…się w sobotę u Wiewióry i u mnie.
U Wiewióry upiekł się przepyszny chlebek dla mnie. O mniam, mniam, mniam! Przepis znajdziecie tu, a zdjęcie poniżej

Wiewiórko! Wielkie dzięki za miłe popołudnie, za ciasteczka i chlebek, za wszystko! Jak to dobrze, że jesteś!
Małe Wiewiórzątko kolejny raz podbiło serce, tym razem nie tylko moje, ale też i mojej Mamy (znów jest u mnie:)).

A u mnie piekły się babeczki na niedzielne spotkanie forumowe.

To lekko zmodyfikowany przepis, który dostałam od mojego Dziadka, rewelacyjnego kucharza! Ciasto szybkie, proste, nie trzeba wagi, miksera. Wystarczą łyżka i szklanka
Ciasto Dziadka M.
2 szklanki mąki
1 i ½ szklanki cukru pudru
1 literatka oleju (100 ml)
4 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
4 jabłka pokrojone w kostkę (kwaskowe, Antonówki, Bojkeny)
1 szklanka orzechów włoskich
Aromat

Wszystko połączyć, na koniec dodając jabłka i orzechy. Wymieszać i przełożyć na blachę do pieczenia wysmarowaną margaryną i wysypaną bułką tartą. Piec ok. 40–50 min.w 180 st. C.

Moje modyfikacje
Cukier zwykły
Bez orzechów
Dużo cynamonu lub mieszanki aromatycznych przypraw (cynamon, kardamon). W formie Muffinek ciasto piecze się krócej – 15–20 min.
Minus – babeczki po wyjęciu z piekarnika opadają, ale smakują wyśmienicie.

4 komentarze:

  1. Wyglądają apetycznie. A do tej pory pewnie wszystkie zjedzone :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam wszystko wygląda bardzo apetycznie :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale wszystko musi (albo już pewnie musiało) byc pyszne, mniam, mniam :)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Potwierdzam babeczki bardzo pyszne mężowi i córce też smakowały i w najbliższą sobotę zabieram się za pieczenie .Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń